International Festival
of Computer Arts

Melita Zajc, EDVARD ZAJEC, PIONIR RAČUNALNIŠKE UMETNOSTI (katalog pregledne razstave, MFRU 2008)
Melita Zajc, EDVARD ZAJEC, PIONIR RAČUNALNIŠKE UMETNOSTI (katalog pregledne razstave, MFRU 2008)

Melita Zajc, EDVARD ZAJEC, PIONIR RAČUNALNIŠKE UMETNOSTI (katalog pregledne razstave, MFRU 2008)

Edvard Zajec si je že v času študija na ljubljanski Likovni akademiji v šestdesetih letih prejšnjega stoletja zastavil problem upodabljanja časa. Kako upodobiti čas v okviru vizualnih umetnosti? Film, kot umetnost podob, ki se gibljejo v času, je bil takrat na višku svojega razcveta. Računalnika, ki omogoča programiranje spreminjanja podob skozi čas, pa v današnjem smislu besede sploh še ni bilo - v obliki, kakršni je bil, pa tudi ni bil široko dostopen, saj je na primer oprema, ki je danes vključena v osebnem računalniku, še leta 1975 stala 140.000 dolarjev. Vprašanje, ki si ga je zastavil Zajec, je torej prišlo hkrati prepozno in prezgodaj. Prepozno z vidika filma, prezgodaj z vidika računalnika. Obenem pa je bila inovativnost načina, kako je na to vprašanje odgovoril, natanko v tem, da je povezal oboje, film in računalnik. S tem je tudi jasno definiral smer svojega dela, to je, da ga ne zanimajo orodja, temveč načela.